söndag 30 augusti 2015

Bruten klo

Idag hände det som man skulle tro var nästintill omöjligt.
Var på lekplatsen med barnen och Juventus. Juventus tycker INTE om att sonen gungar, så han gör vad som helst för att stoppa gungan. Då också idag. Juventus bet tag i gungan och följde givetvis med när gungan åkte fram och tillbaka ett par gånger innan gungan stannade. Jag såg att Juventus haltade lite, men tänkte inte mer på det då han efter 5 meter gick vanligt igen. När vi kommer hem ser jag att Juventus blöder från klon som sitter under knäet på ena frambenet. När jag tittar närmare ser jag att klon pekar ju rakt ut åt sidan.
Jag ringer veterinären för att fråga råd. Vi kommer överens om att jag ska kontakta distriktsveterinären i Kiruna direkt dom öppnar måndag morgon. Jag skulle också pröva lägga förband på klon så han inte kommer åt att slicka. Jo tjena, det gick då INTE. Beslutade att inte göra något så länge han inte slickar eller verkar ha ont.
Nu ska vi strax gå ut sista rundan innan vi går sover. Sen håller vi tummarna att allt går bra imorgon hos veterinären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar